Politica

Maneliștii români promovează pe Alexandr Stoianoglo cu bani.

Manelistii romani promoveaza pe Alexandr Stoianoglo cu bani

Scandalul influencerilor români: Propagandă pentru un candidat pro-rus?

În mediul online se desfășoară un scandal de proporții, în centrul căruia se află patru influenceri români, acuzați că au făcut propagandă pentru Alexandr Stoianoglo, candidatul pro-rus la alegerile prezidențiale din Republica Moldova. Aceștia au postat videoclipuri pe TikTok în care îl lăudau pe Stoianoglo și îi încurajau pe fanii din Republica Moldova să îl voteze, fără a menționa însă că au fost plătiți pentru aceasta.

Maneliștii și mesajul lor controversat

Printre cei implicați în acest scandal se numără patru cântăreți de manele: Culiță Sterp, Bogdan Mocanu, Iancu Sterp și Jador. Primii trei au postat videoclipuri în care îl lăudau pe Stoianoglo, în timp ce Jador a recunoscut că a fost ofertat cu o sumă uriașă pentru a face același lucru, dar a refuzat.

Reacția publicului

Reacția publicului nu a întârziat să apară. Mulți dintre cei care cunosc situația din Republica Moldova și modul în care se încearcă manipularea votului la alegerile prezidențiale s-au sesizat și au criticat acțiunile influencerilor. Unii dintre ei au mers chiar mai departe, acuzându-i pe aceștia că sunt marionetele Moscovei și că încearcă să influențeze rezultatul alegerilor în favoarea candidatului pro-rus.

Ștergerea postărilor și reacția lui Jador

În urma scandalului, Culiță Sterp, Iancu Sterp și Bogdan Mocanu și-au șters postările în care îl promovau pe Stoianoglo. Jador, pe de altă parte, a ales să abordeze subiectul într-un mod diferit. Acesta a postat un videoclip în care explica că i-a fost oferită o sumă mare de bani pentru a-l promova pe Stoianoglo, dar a refuzat, susținând că nu poate și nu dorește să influențeze rezultatul alegerilor.

Scandalul ridică numeroase întrebări despre etica în mediul online și despre responsabilitatea pe care o au influencerii față de urmăritorii lor. În același timp, pune în lumină modul în care pot fi manipulate alegerile și opinia publică prin intermediul rețelelor sociale.

Sursa: Antena3