PNRAS: O soluție la abandonul școlar sau doar o altă iluzie?
În data de 29 mai, 26 de unități de învățământ din Gorj au semnat contracte de finanțare în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), parte a Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Valoarea totală a acestor contracte se ridică la 21.388.888,7 lei, conform declarațiilor inspectorului școlar general al IȘJ Gorj, profesor doctor Mihai Istrate. Dar ce înseamnă aceste cifre în realitate? Sunt ele suficiente pentru a rezolva problema abandonului școlar?
PNRAS: O strategie eficientă sau doar un bandaj pe o rană deschisă?
PNRAS, finanțat prin PNRR, își propune să crească participarea la educație a elevilor din unitățile de învățământ cu cel mai ridicat risc de abandon școlar. Însă, este această abordare suficient de eficientă? În cadrul programului se pot realiza o serie de activități, de la cursuri de formare pentru prevenirea abandonului școlar, achiziționarea și distribuirea de bunuri și servicii de digitalizare, mentorat și sprijin pentru personalul didactic, până la lucrări de amenajare minore și acordarea de subvenții, ajutoare, premii, burse pentru beneficiarii proiectului. Dar aceste măsuri sunt ele suficiente pentru a combate problema abandonului școlar?
26 de unități școlare din Gorj în PNRAS: O soluție sau doar un pas mic în direcția corectă?
Printre unitățile școlare care au semnat contracte de finanțare în cadrul PNRAS se numără Școala Gimnazială „Antonie Mogoș” Ceaure, Școala Gimnazială ”Aurel Teodorescu” Stejari, Școala Gimnazială Nr.1 Rovinari, Liceul Mătăsari, Școala Gimnazială „Grigore Geamănu” Turcinești, Liceul Tehnologic Bâlteni și multe altele. Însă, aceste școli vor putea face față provocărilor pe care le presupune reducerea abandonului școlar cu ajutorul acestor fonduri?
Proiectele PNRAS: O soluție pe termen lung sau doar o soluție temporară?
Reprezentanții ISJ Gorj au transmis că proiectele s-au derulat în perioada 29 mai 2024-30 iunie 2026. Însă, ce se va întâmpla după această perioadă? Vor continua aceste proiecte să fie finanțate și să aducă rezultate pozitive? Sau vor fi doar o soluție temporară la o problemă de durată?
11 unități școlare din Gorj derulează deja proiecte PNRAS: Un succes sau doar un început?
Un număr de 11 unități școlare din Gorj derulează deja proiecte PNRAS. Este acesta un semn de succes sau doar un început? Este suficient să implementăm proiecte în câteva școli sau este nevoie de o abordare mai cuprinzătoare pentru a rezolva problema abandonului școlar?
Sursa: Top Secret Craiova