Haosul feroviar: O eroare costisitoare
Într-o dimineață de sâmbătă, calea ferată a devenit scena unui haos monumental, cauzat de o eroare neașteptată. Trenurile care circulau pe Magistrala 100 au acumulat întârzieri semnificative, variind între 123 și 361 minute. Cauza? Închiderea accidentală a liniei curente Drăgănești Olt-Fărcașele, între orele 2:00 și 6:30, de către CNCF CFR S.A, conform informațiilor furnizate de CFR Călători.
Un fir de circulație închis, o problemă dublă
În mod ironic, celălalt fir de circulație era deja închis pentru lucrări la infrastructura feroviară. Această situație a amplificat impactul erorii, generând întârzieri semnificative pentru mai multe trenuri. De exemplu, trenul IR 1992, care circula pe ruta Arad-Craiova-București Nord- Constanța (Mangalia), a înregistrat o întârziere de 276 minute. Întârzieri similare au fost raportate și pentru alte trenuri, cum ar fi IR 1994, IR 1990, RE 9900 și R 9381.
Impactul asupra pasagerilor și alte trenuri
Pasagerii trenurilor IR 1994, 1990 și IR 1922 au primit apă ca măsură de compensare pentru întârzierile suferite. Însă, reprezentanții CFR SA au subliniat că întârzierile vor afecta și alte trenuri în legătură cu acestea. Astfel, impactul erorii se extinde dincolo de trenurile direct afectate, generând un efect de domino în întreaga rețea feroviară.
Explicația CFR SA și reluarea traficului
Compania CFR SA a explicat că închiderea temporară a traficului feroviar a fost cauzată de o defecțiune înregistrată la un tren privat de marfă, care aparține GFR. Pentru remedierea defecțiunii și retragerea întregii garnituri din linie curentă, cele 9 trenuri de călători, care aveau programate să tranziteze zona respectivă, au staționat până la finalizarea intervențiilor, în gările adiacente. Linia a fost eliberată la ora 6:30, reluându-se traficul pe firul II, între Drăgănești Olt și Fărcașele.
Sursa: TopSecretCraiova.ro