Un drum din România este unic în lume datorită modului în care a fost construit. Acesta reprezintă o mare atracție pentru turiști.
Un sat din România, catalogat printre cele mai puțin populate așezări rurale din România, atrage atenția turiștilor datorită drumului său de marmură, de 10 kilometri.
Anul trecut, statul Alun din județul Hunedoara înregistra peste 50 de gospodării care sunt locuite rareori. Cu toate acesta, el a devenit o destinație turistică apreciată de către cei în căutare de peisaje pitorești și autenticitate rurală.
Cu toate acestea, farmecul aparent al drumului de marmură nu este împărtășit în totalitate de către localnici. Unii dintre aceștia se plâng de condițiile dificile pe care le impune drumul, descriindu-l ca pe un „calvar pentru șoferi”.
Deși acesta a devenit faimos și căutat de către turiști, mulți localnici ar prefera un „drum normal”, asfaltat în locul celui plin de gropi și denivelări, care afectează mașinile și limitează viteza de circulație la aproximativ 20 de kilometri pe oră.
Un localnic a povestit că drumul de marmură a fost construit în anii ’60-’70 pentru transportul blocurilor masive de marmură. Însă, de atunci, drumul nu a fost reabilitat decât sporadic, lăsându-l într-o stare precară. Localnicii speră la o intervenție pentru a îmbunătăți starea drumului, sau cel puțin la reabilitarea vechiului drum, deși acesta din urmă este aproape impracticabil.
Cu zeci de ani în urmă satul Alun se bucura de o comunitate prosperă, cu aproape 100 de gospodării locuite, o școală și chiar un internat. Camioanele încărcate cu marmură coborau zilnic pe drumul industrial către Govâjdia.
Cu toate acestea, evoluția infrastructurii și schimbările demografice au transformat Alun într-o așezare aproape pustie, iar drumul de marmură rămâne un subiect de dezbatere între turiști și localnici, potrivit adevarul.ro.