Diverse

Clienții băncii sunt vizați de fraudă, avertisment de la conducere

Clientii bancii sunt vizati de frauda avertisment de la conducere

O mare bancă din România atrage atenția asupra unei noi metode de fraudă care vizează în mod special clienții.

Conducerea băncii subliniază că se confruntă cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale sau bancare.

Potrivit CEC Bank, clienții pot fi contactați prin e-mail sau SMS de către persoane care pretind că fac parte din departamentele antifraudă ale băncilor și care, sub pretextul unei plăți suspecte, cer datele de pe card și codul de securitate.

Chiar dacă CEC Bank a implementat mecanisme antifraudă și sisteme de securitate informatică pentru a-și proteja clienții și propriile sisteme de atacuri, infractorii continuă să atace. Cele mai multe tentative de fraudă online sunt de tip phishing.

Frauda online sau actul de tip phishing este o modalitate de păcălire a victimelor cu scopul de confirmare/colectare de date sau de a obține bani ilegal.

„Ne confruntăm cu un val de tentative de fraudă prin care sunt solicitate informații personale și/sau bancare.
Clienții sunt apelați insistent de așa-ziși angajați ai băncii de pe diverse numere de telefon, unele dintre acestea chiar identice cu numerele noastre oficiale. NU SUNTEM NOI! Colegii noștri nu vă vor cere NICIODATĂ astfel de informații la telefon”, este mesajul de ultim moment transmis de CEC Bank.

Spoofin, încă o metodă întâlnită de fraudă

Tentativele de fraudă de tip spoofing presupun apelarea clienților în numele anumitor companii de pe numere de telefon care par a fi identice cu cele oficiale. Atacatorii se folosesc de tehnologia Voice over IP (VoIP) pentru a-și “masca” numărul real de telefon, făcându-l să apară ca și cum ar fi un număr legitim.

În timpul apelului telefonic, aceștia se dau drept reprezentanți ai companiei respective, solicitând date personale și/sau bancare pentru a obține acces la conturi. „Vă reamintim că este foarte IMPORTANT să fiți vigilenți în ceea ce privește email-urile, apelurile telefonice, mesajele de tip SMS/WhatsApp sau de pe diferite site-uri care solicită date cu caracter personal.
Nu trebuie să oferiți date precum numărul cardului, codul PIN, coduri de activare, de autentificare, de autorizare a plăților sau coduri pentru înrolarea în portofele digitale”, a conchis CEC Bank.

Sursa: Antena3.ro